Å drive kristen TV krever mye penger.
Man bruker dyr teknikk, distribusjon og må betale for ulike tjenester som rettigheter, kompetanse og innhold.
En predikant har sagt den berømte uttalelsen at «pengene til dette arbeidet ligger i mine brødre og søstres lommer…»
Ikke vanskelig å forstå hva som menes her, men vi ligger faretruende nær maipulering…

Vi er her faktisk ikke for å bruke opp seernes penger, men for å velsigne seerne.
Vi driver ikke betal -TV, men det som kommer til deg er gratis og helt uforpliktende.
Akkurat som Evangeliet er gratis, Guds velsignelser er gratis og alle Guds gaver er gratis.
Om vi bygger kanalen med andres penger, da gjør vi feil.

Vi må bygge og ta ansvaret selv, men åpne opp for at vi kan gjøre dette sammen med dem som brenner for det samme i Kristi kropp.
Da bruker vi ikke andres penger, men vi går sammen i en DUGNAD for å bygge Guds rike.
Om vi sier at nå har jeg fått en visjon om noe, men som du må betale for, da blir det lett manipulering.
Vi sier da at om ikke du betaler for dette, får vi ikke gjort det, og du er dermed medskyldig i at vi mislykkes. Slik må det ikke være.

Det du skal gi til, må du bestemme selv, og kjenne glede over å bruke pengene dine på dette spesielle behovet.
Faktisk kan du spørre Gud – vil du jeg skal gi til dette arbeidet – og hvor mye skulle jeg da gi?
Og da vil du kunne merke hva du skal gjøre.
Hvis du gir for å få noe, enten velsignelser fra Gud, goodwill eller andre «velsignelser»,
da er du lett i grepet på manipulasjon og det er synd og svært skadelig for deg.
Da kommer du faktisk under andres kontroll.

Husk at pengene dine er en del av ditt liv.
Tenk deg at når du jobber, får du feks 300 kr per time.
Gir du så 300 kr til oss, gir du faktisk en time av din arbeidskapasitet til oss – du sliter i en time for å bygge Kanal 10.
Derfor skal du ta det alvorlig hva du gir til. Gi i tro og med overbevisning om at det du gir er Guds vilje og til velsignelse.
Ikke bare gi av gammel vane, men gi med overgivelse.
Da har du også lov til å tro Gud for en høst på det du gir.