Sommerkvelder

19 jul , 2017

Det er en god dag å leve for oss som har Jesus i hjertet; for da skinner solen hele tiden. Jesus sier om seg selv «Jeg er verdens lys. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys», derfor vil «livet» selv smile imot oss til enhver tid.

"Gleden i Herren er vår styrke"

«Gleden i Herren er vår styrke» - se på Han, og vår glede vil bli tent i brann på grunn av Hans glede og styrke. Se på oss selv, og vi vil se at vi ikke makter mye i egen styrke. 
Vi vil oppmuntre deg til å holde dine øyne festet på Jesus i sommer, og søke Hans rettferdighet. Jesus er Guds rettferdighet. Derfor, gjør alt du kan for å forbli i Han og vi blir rettferdiggjort ved å være i felleskap med Han. Jesus er veien til liv og glede. Vår glede kan bare bli fullkommen ved Jesus Kristus.

Derfor har vi stor grunn til å glede oss stort og over alt han har gjort for oss. Han gav sitt liv for at du og jeg skulle finne livet, og leve det til vårt maksimale potensiale. Vi tjener en stor Gud, en som ser og hører alt. Det finnes ingenting Han ikke ser. Derfor bekymre deg ikke for noe, men sett din litt til Herren av hele ditt hjerte. 
Om Gud er for deg, hvem kan vel da være imot deg? 

Bestem deg, dypt i ditt hjerte, for at Gud har full kontroll over ditt liv. Da kan du slappe av med glede og få ny styrke. Hvilken stor Gud vi tjener! Han er god, ja, bare god! 

Vi gir oss ikke, dette er vår tid! 
Så lenge vi har pust i våre lunger og hjerte slår, så har vi muligheten til å vise Gud at vi tror på hans ord - Jesus. Den dagen vi skal reise fra jorden og vår ånd forlater vår kropp, er muligheten til å vise vår tro over. Det er bare nå mens vi puster luft at vi kan vise vår totale hengivelse til vår Far, ved tro. Dette er en fantastisk tid og mulighet. Jeg for min del, skal gjøre alt jeg kan for å vise Gud (ved hva jeg gjør) at jeg trodde på Han, selv da jeg ikke så Han med mine fysiske øyne. 

Hva er oppgaven? Å gjøre det Han ber oss om - Elske Jesus av hele vårt hjerte og elske vår neste som oss selv. Og, samtidig fortelle alle vi kan om Hans grenseløse kjærlighet og nåde. 

Derfor er jeg så glad for Kanal 10 Norges TV plattform, som 24 timer i døgnet er en "røst i villmarken" som roper ut de gode nyheter om Jesu kjærlighet, nåde, kraft og styrke til å sette mennesker fri. Ja, virkelig fri. 

Jeg håper du griper denne sjansen til å fortelle hele landet om Jesus via TV, ved å stå sammen med oss både i bønn og økonomisk støtte gjennom sommeren.

Takk for din støtte, hjelp og forbønn!
Det er viktig nå at vi ikke havner i samme finansielle situasjon som forrige måned. Fint om vi alle kan gjøre noe !  


"Alt makter vi i Han som gjør oss sterke" 
Filipperne 4,13



God sommer, må Gud velsigne deg og dine.

Med varm sommerhilsen

Edward John, TV-sjef
og
Knut Tømmerbakk, Daglig leder



Aktuelt
19 jul , 2017
Blogginnlegg